• Vertrouwenspersoon

• Even voorstellen…

Mijn naam is Maaike Dekkers en ik ben sinds kort de vertrouwenspersoon van onze handbalvereniging Fulmen Fidelitas. Mijn zoon Thomas speelt in het team van Heren B. Ik woon samen met mijn man Ron en Thomas en teveel huisdieren in de wijk Nieuwland. In het dagelijks leven werk ik als orthopedagoog en in september rond ik mijn opleiding tot GZ-psycholoog af. Vanuit deze functie maak ik helaas met enige regelmaat mee, dat er op een ongewenste manier omgegaan wordt met kwetsbare mensen en kinderen. Het gaat bijvoorbeeld om pesten, discriminatie, agressie of seksueel grensoverschrijdend gedrag.

Als vertrouwenspersoon kan ik helpen als je ongewenste omgangsvormen binnen de vereniging ervaart. Daarbij luister ik naar je verhaal en kan ik ondersteunen bij het zoeken van een oplossing of bij het indienen van een klacht. Wat we bespreken is vertrouwelijk, tenzij het gaat om strafbare feiten of zaken die gevaar opleveren voor jezelf of voor anderen.

Neem gerust contact op, als je het gevoel hebt dat er binnen de vereniging op een ongewenste manier met jou (of je kind) is omgegaan. En het je niet lukt om dit met de ander te bespreken. Misschien heb je dit al wel geprobeerd en verandert er niets, of durf je dat niet, of lukt het op een andere manier niet. Het doel is dat jij of je kind met veel plezier en ontspanning kan blijven sporten!

Je kunt mij op de onderstaande manieren bereiken. Vaak ben ik ook op dinsdag en donderdag tussen 19 en 20 uur bij de trainingen aanwezig.

Telefoon: 06-39100447
    E-mail: dekkersgz@hotmail.com

Maaike volgt Petra Huffels als vertrouwenspersoon op. De regels stellen dat de vertrouwenspersoon bij voorkeur enige afstand van het bestuur en de vereniging heeft. Zoals bij iedereen bekend staat Petra in het hart van onze vereniging. Om deze reden is, in overleg met Petra, gevraagd of Maaike de functie wil overnemen. Het bestuur bedankt Petra dat ze de functie van vertrouwenspersoon wilde behartigen en voor de goede uitvoering hiervan.

We wensen Maaike veel succes in haar nieuwe positie.

Het bestuur van HV Fulmen Fidelitas.