• Corona maatregelen - update 13 november 2021

20 nov 2021
  • Update 13 november 2021

Beste Leden,

Vanaf 13 november 2021 zijn de nieuwe maatregelen omtrent Corona van kracht.

Geen publiek bij wedstrijden

Vanaf 13 november is het niet meer toegestaan dat publiek aanwezig is bij sportwedstrijden en trainingen. Dit geldt zowel voor activiteiten in de topsport als op amateurniveau. Jaap Wals, algemeen directeur NHV, zegt hierover: “We zijn erg opgelucht dat we voor onze leden nog steeds sportactiviteiten kunnen organiseren en faciliteren. Wel vinden we het bijzonder jammer dat er in verband met de nieuwe maatregelen geen publiek meer bij die activiteiten aanwezig kan zijn.”

Coronatoegangsbewijs blijft verplicht

Het coronatoegangsbewijs zal verplicht blijven voor het organiseren van sportactiviteiten. Voor de handbalsport betekent dit dat zowel bij trainingen als wedstrijden iedereen een QR-code dient te tonen. Vrijwilligers en mensen die functioneel aanwezig moeten zijn worden van deze regel uitgezonderd. Het NHV geeft echter het dringende advies aan verenigingen om van iedereen die de locatie bezoekt een coronatoegangsbewijs te vragen.

Wij hopen op begrip voor de situatie en rekenen op ieders medewerking.

Lees alle nieuwe maatregelen per 13 november hier.

Met vriendelijke groet,
    Het bestuur van HV Fidelitas