• Corona maatreglen

Update 6 november 2021

Beste Leden,

Vanaf vandaag, 6 november 2021, zijn de nieuwe maatregelen omtrent Corona van kracht. Om de invulling praktisch vorm te geven is de medewerking van alle leden nodig.

Trainingen
    Om de maatregel uitvoerbaar te houden is bij trainingen op dit moment geen publiek toegestaan. De trainer controleert de spelers vanaf 18 jaar op het bezit van het corona toegangsbewijs.

Wedstrijden
    Tijdens wedstrijden is het noodzakelijk dat alle personen vanaf 18 jaar worden gecontroleerd bij toegang tot de accommodatie. Dit geldt ook voor de spelers.

Er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen Corona toegangsbewijs te tonen gedurende het uitvoeren van deze taken. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, arbitrage, alle vrijwilligers. Dit geldt niet voor ouders die meerijden naar uitwedstrijden, zij moeten bij binnen-locaties wel een Corona toegangsbewijs tonen.
    Indien de toegangscontrole niet gerespecteerd wordt zal te allen tijde contact worden opgenomen met handhaving.
    Let op dat bij het tonen van het Corona toegangsbewijs een identificatie verplicht is.

Wij hopen op begrip voor de situatie en rekenen op ieders medewerking.

Lees alle nieuwe maatregelen per 6 november op de website van de Rijksoverheid.

Met vriendelijke groet,
    Het bestuur van HV Fidelitas

Update 14 oktober 2020

Afgelopen dinsdag is er wederom een persconferentie geweest, waarin nieuwe maatregelen aangekondigd zijn. Helas betekent dit dat de handbalcompetitie tot ten minste 10 november volledig stilgelegd wordt. Daarnaast mogen de senioren niet meer trainen zoals ze dat gewend zijn. De trainingen voor iedereen onder de 18 jaar gaan wel gewoon door. Meer informatie vind je op de website van het NHV of op de website van het NOC*NSFHier kun je ook het vernieuwde sportprotocol vinden.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Update 1 oktober 2020

Zoals iedereen wellicht voorbij heeft zien komen in de persconferentie van maandag 28 september, gelden er vanaf dinsdag 29 september tot ten minste dinsdag 20 oktober extra aanvullende coronamaatregelen. Voor onze vereniging betekent dit dat de kantine helaas moet sluiten en en dat er geen publiek meer welkom is bij de wedstrijden. Ouders van kinderen tot en met 17 jaar worden, als zij hun kind naar een uitwedstrijd brengen, niet gezien als publiek, maar als begeleiding, waardoor zij wel welkom zijn als toeschouwer. Voor ouders van de thuisspelende teams geldt dit niet; zij zijn dus niet welkom als toeschouwer.

Begeleiding van de uitspelende ploeg kan bij aankomst de trap naar beneden nemen en een plekje zoeken onder de balustrade. Volg ten alle tijden de aanwijzigingen van de coronaverantwoordelijke en hou je aan de regels!

Ook tijdens de wedstrijden houden we nog steeds de geldende coronaregels in acht. Het NHV heeft speciaal voor de wedstrijden een protocol geschreven, waar alle regels uitgelegd staan. Klik hier voor het protocol.

Een korte samenvatting van de belangrijkste regels:

• Iedereen van 18 jaar of ouders houdt, behalve tijdens het spelen van een wedstrijd, ten alle tijden 1,5 meter afstand. Dit geldt ook tijdens de rust en in de kleedkamer. Dit kan betekenen dat niet iedereen van het team tegelijk in de kleedkamer kan omkleden of kan douchen. Kijk dan of je gebruik kunt maken van meerdere kleedkamers of kleedt je in kleine groepjes om. Voor thuisspelende teams raden wij aan om zo veel mogelijk in wedstrijdkleding aangekleed op het sportpark aan te komen. Op de wisselbank wordt aangeraden om zoveel mogelijk afstand te houden.
    • Iedereen onder de 13 jaar hoeft geen afstand te houden. Iedereen onder de 18 jaar houdt wel afstand van iedereen boven de 18 jaar.
    • Tijdens de wedstrijd zijn de yell en het geven van high-fives verboden.

Neem je eigen bidon mee of gebruik steeds dezelfde bidon, die je niet met iemand deelt.

Het advies is om na de rust, in de tweede helft van de wedstrijd, beide teams op dezelfde helft als in de eerste helft te laten spelen. Als beide teams dit niet fijn vinden, mag er geruild worden, maar wordt aangeraden de wisselbank wel te desinfecteren.

Gedrag van het publiek

Het is verboden in de publieke ruimte of in een besloten plaats in groepsverband te zingen of te schreeuwen. Het is daarom niet toegestaan om:

• Een yel, aanmoeidingskreet o.i.d. uit te voeren.
    • Een clublied te zingen.
    • Overwinningsmomenten te vieren.
    • High fives te geven.