• Fulmen Fidelitas DS1 - Havas DS2

Wel eens gehoord van Stephen King? Hij had het verloop van deze wedstrijd niet beter kunnen beschrijven. Wat een spanning en sensatie, van de eerste tot de laatste seconde. Als je nu nog niet trillend van nieuwsgierigheid verder wilt lezen.

Is de teleurstelling van het onrecht van vorige week verwerkt? Dat zal blijken als ze deze week aan de bak moeten om de ongeslagen status te verdedigen. Thuis tegen Havas DS2, normaal gesproken geen makkie. Zonder punten komen de dames van Havas naar Amersfoort maar in dit stadium van de competitie zegt dat nog niet zoveel.

Enkele minuten nadat de strijd is begonnen is al duidelijk dat het een spannende aangelegenheid gaat worden. Beide ploegen doen niet veel voor elkaar onder en het spel gaat flitsend op en neer. Desondanks heeft Fidelitas een licht overwicht met een maximale voorsprong van drie doelpunten. Havas is niet onder de indruk van deze achterstand en deze marge kan Fidelitas dan ook niet tot de rust behouden. Havas vecht zich terug in de wedstrijd tot 13-12 bij rust, een minimale voorsprong voor Fidelitas. Er is nog van alles mogelijk, er is nog niets beslist.

Na rust is het spelbeeld hetzelfde, Fidelitas heeft steeds een kleine voorsprong maar Havas geeft niet op en haakt aan. Het verschil tussen beide teams is maximaal twee doelpunten. Snel naar de afloop……

Met nog minder dan een halve minuut te spelen brengt Havas de stand op 23-23, een gelijkspel lijkt het resultaat te worden. Fidelitas kan nog één aanval spelen en als ze het goed uitspelen is de winst binnen. De bal wordt met nog 10 seconden te spelen naar Daan gespeeld, er wordt een overtreding begaan maar ze scoort toch. Wat doet de scheidsrechter? Telt hij het doelpunt of geeft hij een 7-meter. Hij keurt het doelpunt goed en Fidelitas wint met 24-23.

De teleurstelling van vorige week is duidelijk verwerkt, al had ik ook niet anders verwacht. Er zit duidelijk verbetering in het spel van Fidelitas, veel speelsters gaan steeds beter spelen. De trainingen lijken hun vruchten af te werpen.

Volgende week zaterdagavond (ruim na beer o’clock, 21:20 uur wie bedenkt zoiets?) staat de wedstrijd tegen het eveneens ongeslagen SDS’99 op het programma. Als iedereen nog maar nuchter is dan.

Het doelpunt van de week is natuurlijk het laatste en winnende doelpunt door Daan, uiteraard op geheel Daanse wijze.

Tot het volgende verslag met de roze bril.